Gábor, szerettem volna írni néhány sort felvezetésképp rólad,
de igazából nem tudtam mit írjak. Annyi mindent csinálsz… .segítenél picit.
Gábor: Hát ez a kérdés önmagában még nekem is erős! Már
gyerekkoromban ezer dolog érdekelt és sok döntésem meghozatala bizonyos
irányokban azért váratott magára, mert ha az embert sok minden vonzza, nem
tudja korán, hogy merre is induljon el elsőként. Helikopter pilóta éppúgy
lettem volna, mint operatőr. Aztán a zene nyert azzal, hogy 2002-ben még a
kiadók által, 10 éve meg már függetlenként dolgozom zenei kiadóként. Ez azt
jelenti, hogy zenei válogatás albumokat kreálok, illetve főkepp ’80-as, ’90-es
sztárok műveivel foglalkozom. Több exkluzív munkát is létrehoztam, pl. csak
Fancyvel négy kiadványt, amik elsőként vagy ötletként általam jelentek meg.
Néhány cím a közönség sikeres válogatás szériáimból; MAXI DISCO, NAGY OLASZ
SLÁGERALBUM és az abszolút személyes kedvenc, a RETRO DISCO KOKTÉL.
Kiadványaimat nemcsak megszerkesztem, bonyolult folyamatokban
leengedélyeztetem, hanem gyártatom és terjesztetem is Európa, illetve már a
világ számos országában. Mindemellett pár éve a digitális zenei terjesztésben
és kiadásban is intenzíven működöm, de az évek alatt pár nagyobb koncertet
szerveztem, pl. Fancy, a Flirts-ből a szóló karrierrel is működő Linda Jo
Rizzo és Ken Laszlo általam léptek fel először magyar közönség előtt.
Zenei összeállításaimban kiemelkedően nagy segítség volt a Koktél-szériában,
hogy 2003-2005 között esküvőkön diszkóztam, illetve 2005 februárjától B. Tóth
László felkérésére az akkori Sztár fm Klubban minden hétvégén volt önálló buli
estém egészen a Retropolis-os korszakig, 2009-ig. Rengeteg tervem van a jövőre
nézve, nemcsak zenei, de filmmel kapcsolatos vonalon is.
Már nem
Magyarországon élsz, de sűrűn hazalátogatsz, így tapasztalatból tudsz véleményt
formálni. Jobban boldogul az ember külföldön?
Gábor: A kreativitás kiteljesedéséhez olyan élhető helyre van
szükség, ahol az ember igazán szabadon alkothat. Na persze ezt nem úgy értem,
mint pl. egy festő, egyszerűen az elmúlt években besokalltam a magyarországi
viszonyoktól. Nemcsak két akkori vállalkozásom (köztük a sokfelé híres
Hargent) kezét engedtem el, hanem a sajnálatos magyar jellegzetességű irigykedő,
számító és lehúzó hozzáállásból is elegem lett. Mindig úgy képzeltem, hogy úgy
működünk majd csapatban, ahogy a '80-as évek zenei alkotói dolgoztak, de ez
valahogy soha nem jött igazán össze. Úgy érzem, hogy számos komplexus és a pénz
elsődleges célpontja, illetve a megélhetési harc miatt az emberek többsége
nem képes lazán együttműködni hosszútávon. Első cégtársammal azért mentünk
szét, mert én a közös cégünk mellett sajátot is indítottam. Fontos volt, hogy
minden forgalmamat újra visszaforgassam, hogy egyre bővítsem a kínálatot.
Ő is pl. azóta foglalkozik zenei kiadással, mióta megismert, és a kiadói
alapokat együtt éltük meg. A kiadványokat saját pénzből hoztam létre mindig és
ez összességében nem elég a sikerhez. Az, hogy valami megvan, még nincs eladva.
Terjesztők kellettek ahhoz, hogy a CD-k a vevőkhöz jussanak széles körben, az
ismert árusító helyeken. A terjesztők átveszik úgynevezett "bizományosi konstrukcióban" a
terméket, utólag fizetnek. Ez működik, ha jó és korrekt a dolog. Előre nem
fizetnek semmit, előleget sem. A zenei piac már 7-8 éve is egy megtűrt és
megalázott terület volt. A gond az volt, hogy Magyarországon a terjesztők
éppúgy nem szerettek valós adatokkal elszámolni, mint fizetni. 2010-ben a
legnagyobb független CD - terjesztő cég azért bukott be, mert kivették a
pénzeket belőle az évek alatt. Ez volt a MusiCDome, de pl. nemrég az átmentett,
névben megmaradt Alexandra is pár milliárdos hiányt hagyott - teszem hozzá,
maximálisan büntetlenül - a beszállítói felé. Vagyis egy kiadó megálmodja,
legyártja, bejuttatja, reklámozza a művet és felel a partnerei, művészei felé.
Aztán jön egy pénzéhes ember, aki néha politikai hátszéllel, néha még az sem
kell hozzá, bedönti kedvére a rendszert. Tehát hiába fogy mondjuk 10 ezer db
egy könyvből, ha nem kap belőle semmit az előállító/kiadó. És hogy ezt miért
mondom ilyen részletesen? Mert ez sehol a világon nem működhet így,
büntetlenül, felelősök nélkül, csak nálunk. Vagyis hiába szeretem nagyon a
magyar zenei rajongók nagy és hálás táborát, hiába a népesség és fizetőképesség
arányaihoz képest nálunk a legnagyobb a világon a disco zene iránti kereslet,
nem tudom kiszolgálni a hagyományos csatornán a felvevő piacot, mert a
körülmények nem teszik lehetővé. Miért kell terjesztő? - kérdezhetnénk. Azért,
hogy nagy mennyiségeket adjunk el. Én minden nagyobb CD megjelenésbe akkor,
2006-2010 közt intenzív, milliós hallgatottságú rádiók kampányait is
beleraktam, ami a terméknél az egyik legmagasabb költség volt. Ezek után
pláne érzékeny pont, ha a beszállított kiadványból elszámoltak fél év alatt
mondjuk 400-at, de eladtam lényegében ennek tízszeresét. És képzeljük el ezt
számos kiadvány esetén, egyidőben... A MusiCDome 2010-es csődje előtt egy évvel
én már éreztem, hogy baj lesz. Ez afféle hatodik érzék, ami alapján lényegében
én adtam ki sikerrel a legtöbb disco és ’80-as (ma "retro" cím
alá vont) vonalú munkát, amivel független és magánzóként sikerült még a könnyű,
saját adatbázisból és olcsóbban dolgozó multikat is megelőznöm. Hiszem azt,
hogy ha ez a terjesztési vonal nálunk nem dilettánsok egyéni
meggazdagodási és lehúzási célja lett volna, simán menne még ma is, a diktatúra
éveiben. Bocsánat, hogy ilyen hosszasan fejtettem ezt ki, de ennek részletes
megértése szükséges ahhoz, hogy megválaszoljam azt, hogy ma miért külföldi
céggel és nyugat-európai területen dolgozom. A munkám ugyanaz, csak ma
a magyarországi piac egy lett a sokból, sajnos. A CD, mint formátum
elsorvasztása egy külön történet, de ezt tényleg nem itt mondanám már el..
A hobbid a munkád is tulajdonképpen, de telik el úgy nap,
hogy valami mást is csinálsz?
Gábor: Ezt szerintem
sokan úgy képzelhetik el, mint egy dj munkáját; ahh, csak összedobálja
illuminált állapotban a dalokat és kész a buli jó pénzért. Nem erről van szó.
Néha fejfájdítóan összetett folyamat az egész kiadói tevékenység, főleg úgy,
hogy én gyakorlatilag az igazi saját kezdetektől egyedül dolgozom. A
hétköznapi kiadói munkák, a hétvégi bulik nagyon kimerítőek voltak egy idő
után, főleg akkoriban, mikor a sikereim indultak (ha ez nem nagyképű
kijelentés), akkor halt meg hosszú betegség és szenvedés után anyukám, illetve
a két nagypapámat is akkor vesztettem el. Ezek súlya és a körülöttem
haszonleséssel lebzselők szüntelen lihegése mellett a munkám jelentette a
legkisebb terhet. Vagyis kialakult, hogy szinte "rutinból" dolgozzak.
Sokan azt hitték, hogy nekem milyen könnyű, de az első években, mikor még
a régi baráti társaságomtól elkezdve a családi környezetemig senki nem hitt
bennem, nagyon nehéz volt az indulás. Ráadásul apám korai halála és az
élettársával lefolytatott hét éves bírósági harc igen megviselt alig 20 évesen.
Míg mások diszkóba jártak, én az elsőfokú tárgyalásra gyűjtöttem bizonyítékot...
Na ez elég sarkalatosan hangzik, de a fejemben valóban más járt, mint kellett
volna. Aztán rászoktam a szerencsejátékra és lényegében minden örökségem
odalett. A kiadói munkám kezdetével én valóban a szub-nulláról kezdtem és hogy kérdésedre kiteljesedett választ
adjak, az elmúlt három-négy évet sokkal visszafogottabban éltem, egyfajta
feldolgozási folyamat volt. Fele annyit alkottam, mint azelőtt, de kellenek
néha csendesebb időszakok, hogy aztán újult erővel nekifuthassak, mint
mostanság tervezem.
Úgy tudom nagy filmrajongó is vagy. Melyik film volt rád a
legnagyobb hatással?
Gábor: Huhh, hát ez
sem egy mondatos válaszú kérdés. Igen, a filmeket nagyon szeretem, leginkább a
thriller-krimi vonalon, gyerekkorom óta. Anno a 80-as évek végén kisgyerekként
sok, akkor még a tv-ben futó angol thriller megérintett, aztán persze a nagyobb
filmek, de ahogy a zenében is mélyre ások, nem elégszem meg a felszínnel,
rengeteg jó filmet láttam a műfajon belül. Pár színész nevét megemlíteném és
ahhoz társíthatóak a művek is; Bud Spencer, a vígjátékok illetve valóság
mesteri ötvözete, tökéletes recepttel, minden korosztálynak, örök időkre. Erről
jut eszembe, hogy Bud-ról és Terence-ről szóló 450 oldalas, összes
filmjüket bemutató képes lexikon kiadására igen horror összegért megvettem a
jogot 2010-ben. Ez volt az első és Magyarországra egyetlenként szánt könyvem.
2013-ban derült ki, hogy a mű ötletét jogosulatlanul ellopta egy magyar kiadó,
így indult a harc a jogtulaj és a kiadó közt általam. A mű amúgy megjelent később,
de sajnáltam, hogy három évet vártam a kiadással. Ezek után a zenei könyv
ötletemet már elástam...
Louis de
Funés neve megint csak top, a legjobb mesteri és intelligens komikus, aki
valóban szórakoztató számomra. A róla szóló könyveket is elolvastam. Akció
filmekben Steven Seagal korábbi alkotásait szeretem, de pl. egyik
kedvencem Kathy Bates is. A francia vonalon a Delon-Belmondo filmek javarészt. A top-divat sztárokat nem igazán
szerettem soha, talán Di Caprio és Ryan Gossling filmjeiben nem csalódtam szinte soha. Kedvenc
film címet nem tudok mondani, talán a hangulata miatt a „Fantomas a
Scotland Yard ellen”, a „Remény rabjai” vagy drámából az „Élet háza”, de
tényleg, ha összegeznénk, lenne egy 3-400-as filmlista, amiről egy filmet
sem tudnék lehúzni, mindet magas szintű alkotásnak tekintem.
Rengeteg kiadvány fűződik a nevedhez, ami a sok utánajárás,
engedélyek megszerzésének eredménye. Melyikre vagy a legbüszkébb?
Gábor: Hát Luis
Rodriguez aláírásaival érkezett Lian Ross, Sweet Connection dalok licensz
engedélyeit nagy kincsnek tartottam, de Mauro legendás „Buona Sera Ciao Ciao”
maxi cd-jének első kiadására mikor megjött a jóváhagyás, elmondhatatlan érzés
volt! Mauro személyesen köszönte meg a kiadványt. Ezek azok a pillanatok,
amikor iszonyatosan sajnálom, hogy az internet lényegében tönkretette a zenét,
mert a digitális kiadás már nem olyan, mint a CD, vagy a vinyl.
Mikor a postaládában egy szerződés vár hosszú hónapok nyomozása után (én
így vagyok az autogramokkal a postaládában :D – a szerk), amivel kiderítettem a
dal jogtulajdonosát és ő adott egy engedélyt... elképesztő érzés! A neten meg
egy kattintásra ingyen bárki megszerzi a művet, műveket, amikben óriási
háttérmunka van és még csak nem is a kiadási költségeket említem. Míg a
Koktél sorozatomból több országban összesen mintegy 50.000 db-ot eladtam
eredetiben, sok tízmillióan ingyen töltötték le. Ez nem az emberek hibája, ez
egy rendszer hátránya, ami fájó azoknak, akik a zeneiparban dolgoznak, akár előadóként.
Fancyvel két évig dolgoztam, Münchenben vendégük is voltam egy barátnőmmel,
ahol találkoztam Mozzarttal és szombat este München utcáin együtt énekeltük az
"Agadou"-t velük. Ez egy sztárral hihetetlen érzés. Fancy amúgy a
buliján, amit szerveztem neki, megengedte (sőt kérte), hogy a záró dalnál
közreműködjek. Így énekeltük el 2009-ben még egyszer a „Flames of Love”-ot a
Petőfi Csarnok színpadán mintegy 1700 embernek. Azt nem mondom, hogy az arról
készült felvételen megnézném-e magam...ahhh..az emlék elég!;) Hamar Jani
kollégámmal, barátommal London Boys remix albumot terveztünk. Ralf Rene
Maueval leveleztem erről, aki a duó halála óta nem szeretne újabb kiadványt
velük. Sok ötlet ilyen, vagy más okok miatt végezte a fiókban. Azt szoktam
mondani, hogy ha a rajongók tudnák, mik nem jelentek meg... elájulnának.
Nem tudom Te hogy vagy vele, de nekem a bakelit sercegése
adja az igazi élményfaktort, ami a zenehallgatást illeti. Tervezel esetleg
megjelentetni valamit ebben a formátumban?
Gábor: A kérdés
abszolút időszerű! 1-2 héten belül kapom meg az első vinyl kiadványaimat.
Jellemző módon a bakelitet ugyanúgy eltemette a sok szakértő, mint a CD-t
nálunk 2012-ben egy méregdrága kampány keretében, bár alternatívaként csak a
pénzes letöltést ajánlották egy olyan országban (nálunk), ahol ennek zero
kultúrája van, szemben például az
USA-val. Ezek a mű erőltetések soha nem működnek hosszútávon. A közönség dönt:
és itt kint a CD-polcok megfeleződtek, rengeteg az új
bakelit - kiadvány és ami a legfontosabb, hogy nem 40-50+-os közönség csak a
felvevőpiaca. Sőt! Huszonévesek, harmincasok kaptak rá a vinyl ízére. Én azt
gondolom, hogy egy letöltött file formátum soha nem kínál annyit, mint egy
képpel, dizájnnal és készen megtervezett zenei mű, ami a teljes élvezet akkor,
ha kézzel fogható is egyben. Nagyon fontos pont ez és a világban még ha a
korábbi szinteket a net után soha nem fogja elérni a vinyl eladás és
térhódítás, igen kiemelkedő a formátum szárnyalása az utóbbi években. Szerintem
a CD is átmegy majd hasonlón, kb. 10-12 év múlva, de most pillanatnyilag
mélyponton van. E mellett a kazetták újbóli megjelenése a tengerentúlon is
figyelemre méltó! Ma egy kiadó, ha trendi akar lenni, többet kell, hogy
nyújtson, mint 30 éve; MC, CD, LP és még digitális formátum is kell a teljes
kiszolgáláshoz. Csak épp ez brutál drága pont azért, mert minimális az eladási
darabszám szemben a régmúlt korokkal. A bakelit hangzását szerintem semmilyen
más hanghordozó nem múlta és fogja felülmúlni. Az a dinamika és mélység csak a
vinyllel élhető át! A formátummal én is foglalkozom a jövőben, költséges és
sokkal nehezebb a hangi, képi vonal is, de új élmény és remélem jól fog menni.
A vinyl kiadványok borítója külön nagy munka; ha újra kiadásról van szó és csak
az eredeti LP borítóról dolgozhatunk, kész restaurációs folyamat... időigényes és nehéz, hiszen a minőségnek nagyjából
hasonlónak kell lennie az eredetihez. A borítóimat amúgy a grafikusommal magam
találom ki, én mondom mi, hol és hogy helyezkedjen el. Egy grafikai program
részletes és magas szintű elsajátítása már elég sok lenne és a grafikus tudja,
hogy mi hova kerüljön, még ha nyomdai sulit is végeztem, legyen ez az ő dolga.
Vinylnél a borító mérete is érdekes, cd-k után ez még izgalmasabb a tervezőasztal
monitorján.
Szerinted mi az alapvető különbség a 30 évvel ezelőtti
zenék és a maiak között? Emlékezni fogunk a mostani slágerlistás dalokra
mondjuk 20 év múlva?
Gábor: Internet
nélkül, egy jobb, technikailag nem túl fejlett korszakban egyéniségek ontották
a jó dalokat. A '80-as évek termékenységét és időtállóságát nem fotelben csücsülő világmegfejtő
szakértők döntötték el, hanem a közönség és az idő. A mai korszak a net miatt
alapvetően más, nincs divat irányzat, mert szinte minden divat. Utolsó nagy
sláger talán, ami generációkat érintett meg, az az O-Zone dala volt 12 éve.
Azóta inkább olyan slágerek születnek, amelyek csak a fiataloknak szólnak. De
ez csak az én véleményem. 1989-ben mindenki lambadázott. Az a dal azért volt
óriási sláger, mert szinte minden korosztályhoz szólt. Nem tudatosan, de a jól
összerakott dal, az tarolhat. Ha játsszák a rádiók, nyomja a média. És itt a
kulcs: hiába alkotok jót, ha kutya nem rakja adásba. Ma ezért is a pénzről szól
a zenei piac, csak a műfajokon belüli nagy nevek tudtak fent maradni, mert
korábban megalapozták hírnevüket. Ma iszonyú nehéz a semmiből elindulni...még Youtube
"sztárként" talán van némi esély, de ahogy jön az ismertség, úgy
megy... Elképzelhetetlen ma 20-30-40 éves karrier egy új zenei előadónál, vagy
egy zenei munkában. Ilyen a világ és a net miatt minden elérhető könnyen
és semmi nem divat pont emiatt. Míg a '80-as években a diszkósok feleltek azért,
hogy egy-egy ismeretlen dal befusson és legalább a dj játszási listára
kerüljön, ma szinte lehetetlen slágert kreálni bulik által. Az emberek azt
akarjak hallani, amit ismernek. Én a több száz, évek alatt levezényelt bulijaim
alatt játszottam sokszor olyan dalt, amit már senki. B-, C-vonalbeli, vagy csak
épp elfelejtett műveket. Ha láttam, hogy a közönség vevő rá, vittem tovább a
blokkot, ha nem, kimentettem egy favorit slágerrel. Na nem „I will survive” és
társaival, mert ilyeneket szinte soha nem játszottam. Egyhangú, unalmas és
annyi jó zene van... Lényegében a média a felelős azért, amire bulizunk. Retro
bulikon meg az emlékeink. Ezért veszélyes, ha a mai tizen-, huszonévesek
csak 40-50 "retro slágert" hallanak, azt hihetik, hogy ennyi az
egész. De ha nem játszik nekik mást senki, mit várunk? És ők már a dalok
hangulata miatt szeretik ezeket a dalokat, semmiképp nem mondhatjuk, hogy
emlékeik által. A Maxi Disco szériámat én is úgy alkottam, hogy 6-8 évesen
hallgattam 80-as disco zenéket és megmaradt a vonzalom. Bár lennék idősebb
10-15 évvel, akkor bulizhattam volna ezekre... sajnálom.
Ismerlek annyira, hogy mersz nagyot álmodni, s akár egy
egész estés retro bulit is összehoznál, mondjuk Fancy-vel,
a Joy-al, de azért Thomas Anders-t se hagyjuk
ki… Szerinted Magyarországon van rá igény? Mert mindenki tagadja,
hogy akár az említett előadókat hallgatná, aztán egy ilyen bulin ott ropná
hajnalig…
Gábor: Igen, ez a
tagadás annyira jellemző... és miért? Itt kint bárki tagadna bármit, amit
kedvel? Dehogy! Soha nem is értettem ezt és a nagy hírportálok a mai napig,
azaz 30 év távlatából szeretnek negatívumként példálozni a Modern Talkinggal...
Miért? Mert jellegzetes és sikeres volt. 30 év múlva példálózik valaki David
Guettaval? Pedig ő még egy egyéniség, egy nagy név a mai sokaság közt!
Magyarországon a független koncert és buli szervezésnek két óriási akadálya
van; első ok a média partner hiánya, aki mint a Discotekánál az oroszoknál
minden felületen támogatja a projektet. A Discoteka pl. részben állami
szervezés, tv és rádió általi koncertsorozat. El tudod ezt képzelni nálunk? Én
is csak úgy, hogy valaki kitalálja, mert épp az egyik fejes kedvence (ebből
tudjuk, hogy egyiké sem, mivel nincs erre próbálkozás), aztán beültet valami
magyar unalmas celebet, hogy az egészet levezényelje vele. Így lesz hiteltelen
és szar, elmennek rá milliárdok (persze csak papíron), aztán leveszik műsorról,
mondván; "mondtuk, hogy erre nincs igény"... Pedig van. De a
másik ok, a fő ok, az a pénzhiány. Nálunk az a korosztály és középosztály van
teljesen kisemmizve és pénz nélkül, akik ezt a műfajt imádják. Hiába szereti, ha
nem tudja megvenni a belepőt, nem fog elmenni. Ingyen jegyekből meg nem
finanszírozható egy magán buli... Európa bármely országában többet keresnek,
mint nálunk, a bulik megvalósítási költsége meg ugyanakkora, mint ha nálunk
terveznénk. Akkor a pénz és a megtérülés miatt nyilván nem a legrosszabb
feltételekkel adott helyhez köti az ember, ha csinál egy vagy több nagyobb
bulit. Én a négy koncertemből sokat tanultam és ha folytatom a szervezést, ami
óriási munka egy bulival, akkor sem Magyarországon fogom. Sajnos, pedig szívem
oda vinne, de nem ésszerű, nem működne. Viszont azt mindenképp megteszem,
hogyha szomszédos országban szervezek, akkor a magyar rajongóknak busz vagy
egyéb kijutási lehetőséget biztosítunk, jó árú hotellel, szervezetten. Nézd
meg, hány olyan buli van ma a ’80-as, ’90-es előadókkal, mint akár 5-7 éve
volt? Szinte csak állami költségből szerveznek... és ez nem véletlen. Ma
Magyarországon az megy, ami állami pénzből jön létre, függetlenként nem
érvényesülhet hosszútávon senki, csak ha beolvad.
Egyszer azt mondtad nekem, Dieter Bohlen-el még kezet
fogsz rázni, még akkor is, ha évtizedekig kell várni rá. Nagyon sok
mindent köszönhetünk neki.
Gábor: Mikre
emlékszel? Igen, sok szervezési munka után, megismerve az embereket, egyre
nagyobb tisztelettel nézek Bohlenre. Remélem, hogy eljutok odáig, hogy
találkozzak vele, már csak azért is, mert nagyon tisztelem a munkáját. Nehéz
út, folyamatos kritikák és ellenállások mellett a közönséget megtalálni és számos
előadónál azt gondolom, hogy néha hálátlan vele, persze ki tudja, mi zajlott a
háttérben?... de valahol neki köszönhetik az igazi sikereiket. Bohlen nélkül ma
valószínűleg én is inkább operatőrködnék :)
Mivel
a blogom az én egyik hobbimról szól, tőled is megkérdezném, Te kitől
és miért kérnél autogramot?
Gábor: Egyesítem a
kis rajongót, a műfaj iránti tiszteletet, a kiadót és szervezőt. Ezáltal én
soha nem gondoltam arra, hogy egy autogram boldoggá tenne, még ha hülyén is
hangzik ez. Fancy, Rodriguez, Bohlent felfedező Rainer (Pingo Music), Ken
Laszlo és mások kézjegyeivel van sok szerződésem, úgyhogy az autogram dolog
zenei téren letudva :) Ha hírességekkel dolgozik és dolgozhat az ember, ott
megszűnik a rajongás, mert a munka sikere a lényeg, akár vitákon át. Ez tudom,
nehezen feldolgozható, de muszáj az adott projekt sikere miatt egyenesen
beszélni a partnereknek, csak ez vezethet sikerre. Fontos, hogy a rajongók,
akikért mi dolgozunk, újabbat és még többet kaphassanak.
A disco80s.com oldalon hamarosan válogathatnak a műfaj kedvelői, hiszen április végén indul az oldal akciókkal, ritkaságokkal, webshoppal. Nézzetek be ide is!!
JÁTÉK! JÁTÉK! JÁTÉK!
A kérdés pedig: küldjétek el 3 olyan kiadvány címét, ami Hargittay Gábor nevéhez fűződik. Aki figyelmesen elolvasta a riportot, annak nem lesz nehéz dolga!
Ide küldjétek a választ: bitta.autogram@gmail.com
Gábornak köszönhetően a helyes megfejtést beküldők között CD-nyeremények kerülnek kisorsolásra! Eredményhirdetés április 18-án!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése